الخلافة العباسیة ومدینة القدس 132 هـ - 232 هـ / 750 م - 850 م
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
وجود مطلق از دیدگاه ابن عربی(د.538 هـ) و شنکره (د.820 م)
بی تردید اندیشههای وجودشناختی شیخ اکبر، محیی الدین بن عربی و شنکره از بزرگترین رهآوردهای حوزة ه تحقیقات نظری و کشف و شهودهای عرفانی در گستر ه عالم اسلام و خطة پهناور هند، بلکه سرتاسر پهنه خاک به شمار میرود. اندیشهای عرفانی که در تنگنای حصار «وجود بما هو موجود» محدود و محصور نمیماند، بلکه فراتر از همه شناخت آن را روزنهای به روی خورشید و راهی به سوی رهایی میداند و مکتب رفیعی را بر شالوده آن...
متن کاملاهمیت دفترخانه عصر صفوی و فرجام دفاتردیوانی (1135-907 هـ. ق. /1722-1502 م)
تشکیلات عصر صفوی در عصر شاه اسماعیل همواره در حال جابه جایی ازنقطه ای به نقطه ای دیگر بود. در دوره شاه طهماسب علاوه بر تنظیم دفاتر دیوانی در محل مرکز قدرت سیاسی، دفتر خانه در کنار دربار حکومتی استقرار یافت. اگر چه گزارش های تاریخی از چگونگی این اسناد و دفاتر به طور مستقیم سخنی نگفتهاند، اما زمانی که از عناصر و عوامل دیوانهای دولتی گفتگو میکنند، اطلاعات پراکنده ای از این تشکیلات به دست میدهن...
متن کاملوجود مطلق از دیدگاه ابن عربی(د.538 هـ) و شنکره (د.820 م)
بی تردید اندیشه های وجودشناختی شیخ اکبر، محیی الدین بن عربی و شنکره از بزرگترین ره آوردهای حوزة ه تحقیقات نظری و کشف و شهودهای عرفانی در گستر ه عالم اسلام و خطة پهناور هند، بلکه سرتاسر پهنه خاک به شمار می رود. اندیشهای عرفانی که در تنگنای حصار «وجود بما هو موجود» محدود و محصور نمی ماند، بلکه فراتر از همه شناخت آن را روزنه ای به روی خورشید و راهی به سوی رهایی می داند و مکتب رفیعی را بر شالوده آن...
متن کاملاهمیت دفترخانه عصر صفوی و فرجام دفاتردیوانی (۱۱۳۵-۹۰۷ هـ. ق. /۱۷۲۲-۱۵۰۲ م)
تشکیلات عصر صفوی در عصر شاه اسماعیل همواره در حال جابه جایی ازنقطه ای به نقطه ای دیگر بود. در دوره شاه طهماسب علاوه بر تنظیم دفاتر دیوانی در محل مرکز قدرت سیاسی، دفتر خانه در کنار دربار حکومتی استقرار یافت. اگر چه گزارش های تاریخی از چگونگی این اسناد و دفاتر به طور مستقیم سخنی نگفته اند، اما زمانی که از عناصر و عوامل دیوان های دولتی گفتگو می کنند، اطلاعات پراکنده ای از این تشکیلات به دست می دهن...
متن کاملتصحیح و تحقیق شرح الحدیث العلوی علامه محمد اسماعیل خواجوئی (م. 1173 هـ)
آثار به جای مانده از گذشته قسمتی از میراث فرهنگی جامعه ما را تشکیل می دهد. از این میراث می توان به نسخه های خطی به جای مانده از دانشمندان اشاره کرد. تصحیح نسخ خطی به جای مانده از پژوهش های گرانبهاست. در این میان نسخه های فراوانی از علامه خواجویی_ که یکی از علما و دانشمندان عهد نادری است_ باقی مانده است. نگارنده به تصحیح و تحقیق یکی از این نسخ خطی با نام «شرح الحدیث العلوی» پرداخته است. این رسال...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: مجلة بحوث الشرق الأوسط
سال: 2016
ISSN: 2536-9504
DOI: 10.21608/mercj.2016.78966